close

Happier - Ed Sheeran

前女友和別人在一起了

看起來卻比我們在一起時快樂

心碎的時候就要聽著好歌痛快的哭

翻譯後記和歌曲介紹在文末

 

Walking down 29th and park
走在29街和公園的路上
I saw you in another's arms
我看見妳和別人在一起
Only a month we've been apart
即使我們才分開一個月
You look happier
妳看起來更快樂了
 
Saw you walk inside a bar
看著妳走進一間酒吧
He said something to make you laugh
他說了什麼讓妳開懷大笑
I saw that both your smiles were twice as wide as ours(註一)
你們笑得開懷 笑容比我們在一起時還真誠
Yeah you look happier, you do
的確是吧,妳看起來更快樂了
 
Ain't nobody hurt you like I hurt you
沒有人像我這般傷害妳
But ain't nobody love you like I do
但也沒有人如我這般愛妳
Promise that I will not take it personal baby(註二)
If you're moving on with someone new
即使妳放下了我們和別人在一起
我也不會太受傷的,不會的
 
Cause baby you look happier, you do
因為妳看起來更快樂了,的確是的
My friends told me one day I'll feel it too
我的朋友們說有一天我也會快樂起來的
And until then I'll smile to hide the truth
但在那天到來以前,我會微笑藏起心碎
But I know I was happier with you
儘管我知道和妳在一起時我比較快樂
 
@轉載請註明出處@
 
Sat in the corner of the room
坐在房間的角落裡
Everything's reminding me of you
所有的一切讓我想起了妳
Nursing an empty bottle and telling myself you're happier
用空酒瓶來療傷,告訴自己現在的妳比較快樂
Aren't you?
難道不是嗎?
 
Ain't nobody hurt you like I hurt you
沒有人像我這般傷害妳
But ain't nobody need you like I do
但也沒有人如我這般需要妳
I know that there's others that deserve you
我知道有人更值得擁有妳
But my darling I am still in love with you
但寶貝,我還愛著妳哪
 
But I guess you look happier, you do
但我猜妳看起來更快樂了,的確是吧
My friends told me one day I'll feel it too
我的朋友們說有一天我也會快樂起來的
I could try to smile to hide the truth
我可以嘗試微笑藏起心碎
But I know I was happier with you
但我知道的,和妳在一起我比較快樂
 
Baby you look happier, you do
的確是吧,妳看起來更快樂了
I knew one day you'd fall for someone new
我早知道有一天妳會愛上新的對象
But if he breaks your heart like lovers do
但如果有一天他在愛情中使妳心碎
Just know that I'll be waiting here for you
只要記得,我會在這裡等著妳
 
@轉載請註明出處@
 
翻譯後記:
 
註一、 both your smiles were twice as wide as ours
這句話直譯就是 你嘴角揚起的角度比和我在一起還大
意思就是原來妳以前和我在一起都是假笑這種感覺 (幫QQ)
註二、 take it personal 就是往心裡去
這裡就是在說 「不會阿!妳和新男朋友在一起我完全不會介意喔」這種口是心非的感覺
 
雖然整首歌都在唱Happier但卻一點也不Happy
如果要說反而有一種苦澀的感覺
 
分手一個月後前女友就找到了新對象
這種好像被無縫的感覺超級受傷的!
明明還愛著呀,難道只有我一個這麼想嗎?
儘管妳好像更快樂了,但我只有跟妳在一起才快樂阿!
 
字字句句都是血淚的感覺QQ
聽了很想痛快大哭的歌曲
 
以上~
成功在專輯釋出隔天產出第三首
arrow
arrow

    Alexa 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()